Öğrenim Ücretini yatıramadım ders kaydımı yapabilir miyim?
Öğrenim Ücretini yatırmayan öğrenci kayıt yenilememiş olduğundan ders kaydını yapamaz.

Ekle/Sil  haftası ne demektir?
Öğrenci ekle/sil haftasında danışmanın onayı ile yeni dersler alabilir, tekrarlamak ve almak zorunda olduğu dersler hariç, diğer dersleri bırakabilir. Ekle/sil haftasından sonra hiçbir şekilde ders değişikliği yapılamaz.

GNO nedir?
GNO, Genel Not Ortalaması: Öğrencinin her dersten almış olduğu başarı notunun, dersin kredi değeri ile çarpımlarının toplamı ile elde edilen sayının, derslerin kredi değerlerinin toplamına bölünmesi ile hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır. GNO ilgili dönem değil alınan bütün dönemleri kapsar.

DNO nedir?
DNO, Dönem Not Ortalaması: Öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyıla ait derslerinden almış olduğu başarı notunun, dersin kredi değeri ile çarpımlarının toplamı ile elde edilen sayının, derslerin kredi değerinin toplamına bölünmesi ile hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.

Başarılı sayılmam için gerekli koşullar nelerdir?
GNO ‘su en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersini (FF),(FD),(NA) veya (K) olmaması koşulu ile başarılı sayılır. GNO’su 2.00 ‘ın altında olan öğrenci başarısız sayılır.

Kayıt Yenileme işlemini nasıl yapacağım?
Öğrenciler her yarıyıl başında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen öğrenim ücretini ödeyerek kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. öğrenciler ders kaydını internet aracılığı ile yenileyebilirler. öğrenciler kayıt yenileme işleminin tümünden sorumlu olup, kayıtlarını kendileri yenilemek zorundadırlar. Öğleden önce öğrenim ücretini ödeyen öğrenciler öğleden sonra, öğleden sonra ödeyen öğrenciler ise ertesi gün öğleden önce kayıtlarını internet aracılığı ile yapabilirler.

Kayıt Yenileme işlemini çeşitli nedenlerden dolayı zamanında yaptıramadım ne yapmam gerekir?
Süresi içerisinde kaydını yaptıramayan öğrencilerin mazeretine ilişkin başvuruları, eğitim-öğretim yarıyılının/yılının ilk iki haftası içinde kabul edilir. Mazereti ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilerin kayıt yenileme işlemleri, ekle/sil haftasında tamamlanır. Bu süre içinde kaydını yenilemeyen öğrenci kayıt yaptırmadığı yarıyılda/yılda öğrencilik haklarından yararlanamaz. Bu şekilde kaybedilen süre öğrenim süresinden sayılır.

Genel Not Ortalamam 2.00'ın üzerinde olmasına rağmen ortalamamı yükseltmek amacıyla bazı derslerimi tekrar alabilir miyim?
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 22. maddesindeki "öğrenciler not yükseltme amacıyla, 14 üncü maddedeki esaslar çerçevesinde lisans ve önlisans öğrenimi süresince aldıkları ve başarılı oldukları dersleri de kayıt yaptırmak koşulu ile verildiği yarıyılda tekrarlayabilirler. Tekrarlanan derste, önceki not ne olursa olsun, alınan son not geçerlidir." hükmü uyarınca öğrenci ortalamasını yükseltmek amacıyla ders tekrarı yapabilir.

Mezun olabilmem için belirli bir not ortalamasına ihtiyaç var mı?
Bir öğrencinin izlemekte olduğu programdan mezun olabilmesi için yasal süre içinde devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamaları zorunludur. GNO aynı zamanda mezuniyet not ortalamasıdır.

Stajımı nerelerde yapabilirim?

Cevap: Kendi Bölümünüzle ilgili Kamu ve Özel iş yerlerinde yapılabilir.
 
Stajımı hangi tarihlerde yapabilirim?
Cevap: Her dönem için staj takvimi ilan edilmektedir.
 
Çalıştığım iş yerinde stajımı yapabilir miyim?
Cevap: Çalıştığınız iş yerinde stajınızı yapabilirsiniz. Bu durumdaki öğrencilerinde SGK Primleri staj sürecinde okulumuz tarafından ödenecektir.
 
Kendi iş yerinde stajımı yapabilir miyim?
Cevap: Kendi işyerinizde staj yapabilirsiniz. Fakat kendi işyerinizde size ait Bağ-Kur ödemesi yapılıyor ise bu durumu staj kabul formuyla birlikte okula bildirmelisiniz. Bağ-Kur ödemesi yapılan öğrencilerimiz için SGK prim ödemesi yapılmamaktadır.
 
SGK ile ilgili belgeleri siz mi düzenleyeceksiniz?
Cevap: SGK primleriniz Staj Kabul Formunda belirttiğiniz tarihler için yazışma ve prim ödemesi okul tarafından yapılacaktır. Staj yaptığınız kurum prim dökümlerini isterse, durumu okula dilekçe ile belirtmeniz halinde size prim dökümleri gönderilecektir.
 
İş yerim SGK primimi yatıracakmış aynı anda sizde mi yatıracaksınız?
Cevap: Okul olarak staj yapan bütün öğrencilerimizin staj yaptıkları dönemde SGK primleri ödenecektir.
 
Staj Dosyasını siz mi düzenleyeceksiniz?

Cevap: Staj Dosyasını öğrenciler, yaptıkları staj çalışmalarını, kapsayacak şekilde hazırlayacaklar. Staj dosyasının nasıl hazırlanacağı açıklamalı olarak ilan edilmiştir. Kurallara uygun olarak hazırlanmayan dosya geçerli değildir. 

1. İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili evraklarını nasıl temin ederim?

 Kullanılacak belgelere ulaşmak için tıklayınız.

2. İşletmede Mesleki Eğitim süresince doldurmam gereken evraklar nelerdir?

-Günlük Rapor

- Devam Çizelgesi

- İzin kullanmanız durumunda izin formu

3. Günlük Raporu nasıl doldururum ve sisteme nasıl yükleyebilirim?

• Yukarıda verilen web adresinde, “İME Süreci" başlığı altında yer alan “İşletmede Mesleki Eğitim Günlük Rapor Sayfası” indiriniz. İster bilgisayar ortamında ister el yazısı ile günlük olarak doldurunuz. Yapılan iş ile ilgili bir resim, tablo vb. bir belge var ise rapora ekleyiniz.

• Yapılan işe göre günlük raporun sayfa sayısı arttırılabilir bilir.

• Raporun sağ üst kısmına rapor hangi güne ait ise o günün tarihini ekleyiniz.

• 1 hafta boyunca doldurulan günlük raporlar öğrenci tarafından imzalanır ve sonrasında Eğitici Personele kaşe/imza işlemleri yaptırılır.

• Tüm imza ve kaşe işleminden sonra İster sayfalartaratılarak, isterseniz de sayfaların resmi çekilip Word dosyasına yapıştırılıp gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra 1 haftalık rapor dosyası tek bir pdf belgesi formatına getirilir.

• OBS de sol üst kısımlarda yer alan İş Yeri Eğitimi Ders Rapor menüsüne giriş yapılır.

• Burada 1. Hafta için; Hafta Seçimi Hafta 1 ve Gün Seçimi Ek seçilerek Günlük Rapor Yükle kısmına da hazırlanan pdf dosyasıseçilerek yükleme işlemi gerçekleştirilir. Günlük rapor dışında bir belge yükleme yapmanıza gerek yoktur.

• Rapor Bilgilerinde yer alan diğer kısımlar için bir yükleme yapılmasına gerek yoktur. • Yükleme işleminden sonra yüklediğiniz belge, Yüklenen Raporlar başlığı altında listelenir.

• Yüklenen dosyanın sol tarafında yer alan İŞYERİ SORUMLUSUNA GÖNDER yazısına tıklanarak o haftaya ait raporun danışman öğretim elemanına gönderim işlemi gerçekleştirilmiş olur.

• Danışman hocanız tarafından haftalık olarak raporlarınız kontrol edilecektir. Rapor doldurma ve hazırlama şeklinizde bir hata veya eksiklik olması durumunda Hocalarınız tarafından sizlere bilgi verilecektir. Bundan sonraki haftaların raporlarını o doğrultuda doldurmaya özen gösteriniz.

• 1 haftalık raporu ne zamana kadar obs’ye yüklemeliyim? Her haftanın raporunu bir sonraki haftanın 2. Günü saat 23:59’a kadar obs’ye yüklemelisiniz. Örneğin 1. Haftanın (26 Eylül -1 Ekim) raporunu hazırladınız. Bu 1. haftaya ait raporu en geç bir sonraki haftanın 2. Günü (4 Ekim Salı) Saat:23:59’a kadar sisteme yüklemelisiniz. OBS sisteminden kaynaklı bir sorun yaşanması durumunda raporu hocanızın e-mail adresine ya da diğer iletişim kanallarıyla aynı gün ve saate kadar göndermelisiniz. OBS sorunu ortadan kalkar kalmaz sisteme tekrar yüklemeyi unutmayınız.

 Not: Haftalık olarak yüklenen raporların asılları bir poşet dosyaya koyarak saklayınız.

4. Devam Çizelgesini nasıl doldurmalıyım.

• İşletmede Mesleki Eğitim yaptığınız işletmenin/kurumun kendine ait bir devam kontrol çizelgesi var ise onu kullanınız. İşletmeye/kuruma ait bir devam çizelgesi yok ise, yukarıdaki linkten “İME Süreci” başlığı altında yer alan “İşletmede Mesleki Eğitim İşyeri Devam Çizelgesi” çıktısını alınız, gerekli bilgileri doldurunuz ve bir adet fotoğrafınızı yapıştırınız. Daha sonra birşeffaf kapaklı telli dosya içerisinde İşletmede Mesleki Eğitim sorumlusuna teslim ediniz. Günlük olarak imzanızı atarak yoklamanızı gerçekleştiriniz.

Not: Devam çizelgesini dönem sonunda İşletmede Mesleki Eğitim bitince OBS’ye yükleyiniz.

5. İzin Belgesini nasıl doldurmalıyım.

• İzin almanızı gerektirecek durumlarda (Hastalık, ölüm, alttan dersin sınavı vb. durumlarda ) “İME Süreci” başlığı altında yer alan “İşletmede Mesleki Eğitim İzin Formu” çıktısını alınız, doldurunuz ve Eğitici Personele imza/kaşe işlemleri yaptırdıktan sonrasında izin alabilirsiniz. İzin kullanacağınız zaman Sorumlu Öğretim Elemanını da bilgilendirmeniz gerekmektedir. İzinli olduğunuz günlerde günlük rapor için izin kullandım şeklinde açıklama yapmanız yeterli olacaktır.

Not: İzin belgelerinizi saklayınız ve dönem sonunda İşletmede Mesleki Eğitim bitince OBS’ye yükleyiniz.

6. İşletmede Mesleki Eğitim Başlangıç ve Bitiş tarihleri ne zamandır?

Birim Web Sayfasından ilgili akademik takvim ve iş planı sekmesinden ulaşabilirsiniz.

7. İş Yeri Eğitimi yapan Öğrencinin görev ve sorumlulukları nelerdir?

• Öğrenciler, Yüksek Öğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği yanında iş yerinin çalışma, disiplin ve iş güvenliği ile ilgili kurallarına uyulmak zorunda olup, sendikal faaliyetlere katılamazlar.

• İşletmede Mesleki Eğitimi esnasında kullandıkları her türlü araç ve gereci özenle kullanmak zorundadırlar. Aksine hareket etmeleri halinde doğabilecek kaza ve zararlardan şahsen sorumlu tutulurlar.

• Öğrenciler, işletmenin/kurumun çalışma gün ve saatleri ile çalışma şartlarına uyarlar.

• Öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitim Uygulaması yaptıkları yerde kendilerine verilen görevleri yaparlar.

• Öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitim Uygulaması yerlerinden ayrılmalarını gerektirecek zorunlu hallerde, Eğitici personelde izin almak zorundadırlar.

• Öğrenciler, Mazeretsiz olarak İşletmede Mesleki Eğitim Uygulamasına devam etmeyenler İşletmede Mesleki Eğitim Uygulamaları dersinden devamsızlıktan kalmış olurlar, bu öğrenciler İşletmede Mesleki Eğitim Uygulamaları dersini tekrar almak ve devam etmek zorundadırlar.

• Öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitim Uygulaması yerinde yaptıkları çalışmalarını uygulama raporu haline getirip iş yeri uygulamaları sorumlu öğretim elemanına teslim etmek zorundadırlar.

8. İşletmede/kurumda bir problem ile karşılaşılması durumunda ne yapmalıyım?

Her türlü mazeret, sorun ve istekler Eğitici Personel ve Sorumlu Öğretim Eleman’ına bildirilmelidir.

9. İşletmemi/kurumumu beğenmediğim durumunda ne olacak?

İşletmemi/kurumumu değiştirebilir miyim?

• İşletme/kurum değişikliği zorunlu haller dışında mümkün değildir. Ancak zorunlu hallerde gerekçeniz ile birlikte sizden sorumlu Sorumlu Öğretim Eleman’ına konuyu iletebilirsiniz.

• Yukarıda verilen web adresinde, “İME Süreci” başlığı altında yer alan İşletme Kurum Değiştirme Formunu doldurarak talepte bulunmanız gerekmektedir.

• Form, İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonu onayı ve kararı ile kabul edildiğinde değişim yapabilirsiniz.

10. “İşletmede Meslekli Eğitimi” dersinin devamsızlık süresi nedir?

Öğrencinin İşletmede Mesleki Eğitim uygulaması esnasında işletmeye/kuruma sürekli devam etmesi esastır. Hastalık, sınavlar, birinci derece yakınlarının vefatı veya benzeri acil durumlar dışında izin kullanılamaz. İzinli olarak ayrılması gereken zorunlu durumlarda Eğitici Personel ’den izin alınması gerekir.

11. Vize haftasında dönem dersi veya alttan aldığım dersimin sınavı var, bu durumda ne yapmam gerekiyor?

Vize haftasında, dönem veya alttan dersin sınavının olduğu gün izin formunu doldurup izin kullanılarak sınava girilebilir. Bunun dışında İşletmede Mesleki Eğitimine devam zorunludur.