Yayın Tarihi: 30.08.2023 23:04

Kayıtlar e-Devlet üzerinden e-kayıt şeklinde yapılacaktır.

E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT

Aday öğrenciler için e–kayıt zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır.  Elektronik kayıt (e–kayıt) yaptırmak isteyen aday öğrencilerin (şayet yoksa) PTT şubelerinden e– devlet şifresi almaları gerekmektedir.

E-kayıt kılavuzu için tıklayınız.

E-kayıt için tıklayınız.

E–kayıtta öğrencinin yerleşme bilgileri ÖSYM verisinden otomatik olarak gelecek olup. Millî Eğitim Bakanlığından lise mezunu olup olmadığına dair bilgi de aynı ekranda yer alacaktır. Askerlik durumu kayıt olmalarına engel olmayacaktır. Ancak Millî Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler Elektronik kayıt yapamayacak ve Üniversitemize yönlendirilecektir.

e-Devlet resmi adresi olan https://www.turkiye.gov.tr/ adresine giriş yaparak e-Hizmetler bölümü altında yer alan ‘Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı' başlığı altındaki bölümde Üniversite E-kayıt seçeneğini seçerek karşınıza gelen ekran üzerindeki adımlar geçilerek e-kayıt işlemini gerçekleştirilebilirsiniz. E-kayıt seçeneği seçildikten sonra ->Bilgi güncelleme işlemi yapılacak Üniversite isimleri olan liste açıldığında -> “Devam Et” butonu tıklanacak Ekrana gelen yerleştirme bilgileri ve Üniversite duyurusu incelenip -> “Onaylıyorum” kısmına “Evet” yazılacak -> Cep telefonuna gelen kod “Doğrulama Kodunuz” alanına yazılacak ve -> Devam Et butonuna basılacak  -> “Dosyayı indir” bağlantısı ile bilgisayara kayıt edilecek -> Sisteme tekrar giriş yapılarak kayıt kontrol edilecektir.

e-Devlet resmi adresi olan https://www.turkiye.gov.tr/ adresine giriş yaparak e-Hizmetler bölümü altında yer alan ‘Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı' başlığı altındaki bölümde Üniversite E-Kayıt seçeneğini seçerek karşınıza gelen ekran üzerindeki adımlar geçilerek e-kayıt işlemini gerçekleştirilebilirsiniz. e-Devlet üzerinden elektronik kayıtlar 26-31 Ekim 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

 

E-DEVLET ÜZERİNDEN KAYIT YAPAMAYAN ADAYLAR

1) “Sağlık Kurul Raporu” ve “Adli Sicil Kaydı” istenen programlarda e-Kayıt yapılamaz. Bu adayların 26 Ekim-1 Kasım 2021 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi sistemi (https//obs.isparta.edu.tr) üzerinden Sağlık Kurulu Raporu ve Adli Sicil Arşiv Kaydı belgelerini yükleyerek ön kayıt yaptırması gerekmektedir. (Bakınız: Kayıt için Gerekli Belgeler 2). Belgelerinin incelenmesi sonucu kaydı onaylanan öğrencilere SMS ile bilgilendirme yapılacaktır.

2) E-Devlet üzerinden kayıt yapmasında sakınca olmayıp süresinde kayıt yaptıramayan öğrenciler 31 Ekim-1 Kasım 2021 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemi (https://obs.isparta.edu.tr) adresinden Kayıt yaptırabilecektir.

3) Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, önlisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adaylar 26 Ekim -01 Kasım 2021 tarihleri arasında YKS Yerleştirme belgesinde belirtilen tarihte Öğrenci Bilgi Sistemi (https://obs.isparta.edu.tr) adresinden Geçici Kayıt yaptırabileceklerdir. Adaylar mezun olduklarına ilişkin belgeyi, askerlik ile ilişiği olan öğrenciler ise askerlik durum belgesini 31 Aralık 2021 tarihine kadar şahsen teslim etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecektir.

KAYIT İÇİN GEREKLİ İŞLEMLER

1) Öğrenciye ait öğrenim ücretlerinin yatırılması, (Öğrenim ücretlerini bulunduğunuz yerdeki herhangi bir Halk Bankası şubesine ya da Isparta ilindeki Halk Bankası şubelerine 26 Ekim-1 Kasım 2021 tarihleri arasında Öğrenci Numaranızı banka görevlisine bildirmek suretiyle yatırabilirsiniz). (Yeni Kayıt Yaptıracak 1.Öğretim Öğrencileri 2. Üniversite Okuyanlar Hariç Ücret Ödemeyecektir.)

Öğrenim ücreti yatırılırken kurumsal tahsilât sistemi kullanılacağından dolayı Yurtiçindeki Tüm Şubelerden havale masrafı talep edilmeyecektir.

KREDİ KARTI İLE ÖDEME

Öğrenim Ücretini https://obs.isparta.edu.tr  adresinden sisteme giriş yaparak Kredi Kartı (Sanal Pos ile Harç Ödeme İşlemleri) bağlantısına tıklayarak herhangi bir bankaya ait herhangi bir kredi kartı hesabından ödeme işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

 

HALK BANKASI BANKAMATİKLERİNDEN ve İNTERNET BANKACILIĞI İLE ÖDEME

Giriş-->Kurum Ödemeleri-->Harç-->Ödeme Yapacağınız Kurumun Bağlı Bulunduğu İl Plaka Kodu (:32 yazılacak)--->ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER LİSANS--->Öğrenci No girerek Öğrenim Ücretinizi yatırabilirsiniz.

ÖĞRENİM ÜCRETLERİ (Yeni Kayıt Yaptıracak 1.Öğretim Öğrencileri Ücret Ödemeyecektir.)

ÖĞRENİM ÜCRETLERİ İÇİN TIKLAYINIZ

2) Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ( önlisans) Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin

Bk. 49 SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ (önlisans) eğitimi mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

  1. Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
  2. Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
  3. Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
  4. Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir.).
  5. Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.

Sağlık Durumu Raporu İçin Yetkili Sağlık Kuruluşları Listesi İçin Tıklayınız.

UÇAK TEKNOLOJİSİ (önlisans) eğitimi mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

  1. Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
  2. Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

 

ÖĞRENCİ NUMARASI

Öğrenci Bilgi Sistemi https://obs.isparta.edu.tr adresinden “Öğrenci No Öğren” linkini kullanarak TC Kimlik Numaranızı girmek suretiyle öğrenci numaranızı 22 Ekim 2021 tarihinden itibaren öğrenebilirsiniz. Şifreleriniz TC Kimlik Numaralarınızın Son 8 hanesi olarak atanmıştır.

obs.isparta.edu.tr sitesi en iyi 1024 x 768 piksel ekran çözünürlüğü ve Internet Explorer 7.+ ziyaret edilebilir.

 

DERS KAYITLARI

Yeni Kayıt yaptıran öğrencilerin Öğrenci Bilgi Sistemi https://obs.isparta.edu.tr adresinden DERS KAYITLARI otomatik olarak yapılacaktır.

 

İNGİLİZCE DERSİ MUAFİYET SINAVINA GİRMEK İSTEYEN ADAYLARIN DİKKATİNE

Hazırlık sınıfı olmayan programlara kayıt yaptıran öğrencilerin İngilizce ING-3000, İngilizce 1 (ING-101) ve İngilizce 2 (ING-102) derslerinin muafiyet sınavı ilan edilen tarihte yüz yüze olarak yapılacaktır. Sınav ile ilgili bilgiler üniversitemiz web adresinde https://isparta.edu.tr/, https://ydyo.isparta.edu.tr  ve https://obs.isparta.edu.tr adresinde ilan edilecektir. Sınava girmek isteyen öğrenciler 26 Ekim -1 Kasım 2021 tarihleri arasında OBS üzerinden İngilizce Muafiyet Sınavı bağlantısını tıklayarak sınava girmek istediklerini beyan etmek zorundadır.

TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI DERSİ MUAFİYET SINAVINA GİRMEK İSTEYEN ADAYLARIN DİKKATİNE

Sınava girmek isteyen öğrenciler 26 Ekim -1 Kasım 2021 tarihleri arasında OBS üzerinden TBT Muafiyet Sınavı bağlantısını tıklayarak sınava girmek istediklerini beyan etmek zorundadır. Sistem ders planında dersi olan öğrenciler için açılacaktır.